Davulların “babası”

Davul (Bateri):  Davul, ritim sazların babasıdır. Gencebay bu zor enstrümanı rahatlıkla icraa edebilmektedir. özellikle 70’li yıllarda ki Gencebay eserlerinin patronu olmuş bir enstrümandır. 70-80 arasın da ki hemen her eserde başı davullar çekmektedir. Rock alt yapılı eserinden, Sanat Müziği eserine, Halk müziği eserinden Serbest Gencebay eserlerine kadar hemen her eserde davul atakları ve soloları ile karşılaşmamak mümkün değildir..

Biricik’i biliriz hepimiz. Biricik’in babası Burhan TONGUÇ, Gencebay’ın çok saydığı bir saz arkadaşıdır. Burhan Bey bir Jazz Müziği Bateristidir. Gencebay’ın kadim dostudur ve özellikle 70’li yıllarda Gencebay eserlerinde Davulları Caz Müziğin babası Burhan TONGUÇ Çalmaktadır.

Gencebay müthiş bir Alt yapıcıdır. Şuan piyasada duymaya alıştığınız alt yapı tekniklerini Türkiye de  ilk kullanan Orhan GENCEBAY’dır. Bir çok tekniği müziğimize kazandıran zaten kendisidir.

Akustik Davulları Batı anlayışı ile Türkiye de ilk kez  kendi müziğinde kullanan Gencebay,ağırlıklı olarak bazı eserlerde çok bazı eserlerde geri planda kullanmıştır.

Ben Doğarken Ölmüşüm: ( Eserde Davul Solo ve Atakları bolca mevcuttur )
Bir Araya Gelemeyiz: ( Eserde yer yer Davul Soloları ve AnadoluRock tarzında ataklar vardır )
Batsın Bu Dünya: ( Eser Baştan sona kadar Rock Davul Atakları ile mevcuttur )
Hatasız Kul Olmaz: ( Eserin Alt yapısı Tam Bir Jazz-Rock Müziğidir. Davul Atakları İle Doludur )
Seni Buldum Ya: ( Eserin İntrosunda Davul Solosu Vardır. Eser Davul Atakları ile süslenmiştir)
Bunca Yıl Habersiz: ( Davul Atakları eserin yapısını oluşturur.Dinleyince daha iyi anlarsınız..)
Bağrımda Bir Ateş Var: ( Eser Davul Atakları ile meşhurdur. )
Sevmenin Zamanı Yok: ( Eserin İntrosunda Davul Solo Vardır, Davul Atakları ile süslenmiştir.
İdam Mahkumu: ( Eserin Alt Yapısı çok güçlüdür, Davul Atakları ile süslüdür )
Yeneceğim Kendimi:( Eserin Sonunda Davul Solo Vardır, Eser Baştan Sona Ataklarla doludur )

Ama Gencebay son yıllarda, (nedense) Davullara eskisi kadar zor görevler vermiyor. Ayrıca, son 10 yılın albümlerindeki Davulların akustik değil, dijital olduğunu söylemek lazım…

Gencebay Akustik Davul mucizelerinin tava vurduğu albümler,Batsın Bu Dünya, Hatasız Kul Olmaz, Sarhoşun Biri, Leyla İle Mecnun, Yalnız Değilsin ve Cevap Ver’dir. Gönül dostu, Kiralık dünya, Yürekten Olsun, Klasikler Serisi, İdeal aşk, Yargısız İnfaz albümerinde Midi Davul var…

Özellikle Sarhoşun Biri, Cevap Ver ve Yalnız Değilsin’in davulları bir ömre bedel…

Davulların akustik olmasınında bir katkısı vardır, Yalnız Değilsin ve Cevap Ver albümlerinin kayıtlarında duygu kayıp oranı % 0′dır. Hiç bir duygu dijitalliğin soğukluğunda kaybolmamıştır. Ama bakın klasiklerde böyle değil.. Hele klasiklerde 2′de ( davulların midi olmasınında payı ile ) duygu kaybı yer yer % 60-70′lere ulaşıyor…

Gencebay’ın Davul soloları kadar lezzetli birşey yoktur… Saatlerce dinlemek istersiniz. Hatasız Kul Olmaz’ın alt yapısı meselâ… O davul solalar ne kadar harika… Bass gitar ile beraber..

Gencebay’ın müziğinin bel kemiklerinden birisi de şüphesiz canlı davul kayıtları olmuştur…

Düşünsenize, Yeneceğim Kendimi bile midi davul… Albüm kapağınada açık açık yazmışlar, Davul Dijital diye :)

Ama Cevap Ver ve Yalnız Değilsin albümü başka… O albümde Davullar akustik… Beni Biraz Anlasaydın albümünde Orhan abimiz araştırmacı ruhu ile Ritm Box kullanmış…

İşte bir midi davul

http://www.pjrc.com/tech/midi-drums/drum-final1.jpg

Bu da bir akustik davul

Makale: Ömer Faruk EROL / İdam Mahkumu

 

http://orhanabi.net/forum/gencebay-muzigi/davullarin-babasi-gencebay-t608.html

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Revisions

Comments

yorumlar

1,970 kez okundu